Visa ett inlägg
Gammal 2005-03-29, 19:14   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Själv samlar jag på Blythedockor och syr kläder till dem.

Eftersom Bratzflickornas kroppsmått ligger närmare Blythe än Barbie så rekommderar jag dig att välja Blythe-mönster istället för Barbie.

Skillnaden är att Blythe är mer gammaldags till kroppsformen (tänk gammal Barbie) och lite aning större mått tror jag, men längden är ungefär densamma tror jag.

För mer information så kan jag säga att Blythekroppen är nästan exakt samma mått som Skipper så dessa mönster går också att använda. Sen finns det japanska dockan Licca också, som har ungefär samma mått som Blythe/Skipper också.
Om man ska vara petnoga så är Licca minst till storleken, sen Blythe och sen Skipper som har kraftigast överkropp/axelparti men skillnaden mellan dessa 3 är mest fråga om millimeter.

Det finns en hel massa gratismönster för Blythe.
Dessa här är rätt så bra:
http://members.optusnet.com.au/orriettacat/patterns/

Jag har riktigt många mönster upplagda för olika dockor (i princip bara Blythe/Skipper/Licca mått) på min server men den är lösenordsskyddad pga några skäl. Kontakta mig om du vill ha lösenordet.

Jag berättar det här för att jag anser det är klokare att utgå från Blythe/Skipper/Licca-storlek än Barbie eftersom det krävs mindre (eller inga om det är kläder av ledig/enkel snitt) modifieringar då.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat