Visa ett inlägg
Gammal 2007-12-23, 00:53   #9
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Jag ser speciellt fram mot rökt lax och sillar. Känns lite fräschare än allt det stabbiga. Men jag vill också ha skinka och janssons. Jag tycker dock inte om julskinka som gjorts på kokt skinka. Det smakar "urtvättat" Nej, i vår familj (min mor och jag!) gör vi det på ugnstekt rimmad skinka (vi köper inte färdig, bara rimmad skinka som vi ugnsteker och sen griljerar) det smakar så mycket godare och har mer smak. Tycker det är så tråkigt att nu finns det färdig skinka färdigskivad och allt... Eller färdiggriljerad skinka som ser helt hemsk och vitgeggig ut i påsen.

Har också testat lättrökt, det smakar jättegott det med.

Jag brukar ibland köpa skinka igen, efter julen när det reas bort, haha! Det är ju gott på mackor! Det är båda ekonomiskt och mer hygienskt att göra så här, köpa en liten skinka till dyrpris innan jul, och sen när den gått åt så köper man en till skinka efter jul på rea så spar man pengar och så har man inte färdig skinka i kylen så lång tid heller så det är mer hygienskt också. Detta här året har vi köpt 2 kilogram skinka. Blir nog 2-3 kg till efter jul.

Senast redigerad av ichigo den 2007-12-23 klockan 00:56.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat