Visa ett inlägg
Gammal 2007-12-17, 07:35   #8
broderiks broderiks är inte uppkopplad

Ja många utav programmen är svåra att lära,och flera program i.När jag hade uppgraderat mitt program till 4D höll jag på att bli tokig.Kunde och fattade inget av det.Ville byta tillbaka då jag tyckte att 4D var sämre.
Men jag bestämde mig för att koncentrera mig på stygnsättning då jag ville lära mig den biten.
Man blir ju alltid lika otålig, och vill lära sig allt på en gång.Sen blir man lika besviken när det inte blir bra.

Vad som är det allra viktigaste när man skall stygnsätta är att bilden är "ren" innan stygnsättning. På Gunilla Hultins hemsida visar hon hur bilden görs iordning innan stygnsättning.

Jag köpte Paint Shop Pro och använder mig av det innan jag gör själva stygnsättningen.

När man börjar stygnsätta skall man tänka på att inte välja för svåra bilder,med för mycket detaljer.

Jag hade turen att få en utbildning av Husqvarna när de hade kurs för återförsäljarna i Göteborg,då jag jobbar extra i en Husqvarnabutik.

Nu när man har börjat lära sig programmet mer tycker jag att 4D är så mycket bättre 3D.Men det tar tid att lära sig det.
broderiks är inte uppkopplad   Svara med citat