När jag fick mitt första barn för ca. 2 år sedan så kom jag på ett nytt klädesplagg som kunde lösa endel problem vad gäller barn/kläder. Så nu har jag 2 prototyper och är igång med att hitta någon som syr upp dessa. (Jag själv förstår inte alls mycket angående tyger m.m...)
Har ett företag i Kina som är intresserade (
http://zjgkingway.en.alibaba.com/ ) och har fått tygprover därifrån. Men som sagt så har jag ingen aning om det är bra tyg eller inte...
Det jag förstått är att man ska ha 100% bomull till barnkläder och det är dessa tyger.
MEN nu verkar det ju finnas olika typer av "100% bomull".. Eller är det hur dem är tillgjorda?
Jag vill gärna ha samma kvalité som t.ex Villlervalla har på sina barnkläder, för dem tycker jag är supersköna. Så jag mailade dem och dem sa att dem använder 100% bomull (interlock).
Har läst lite här och förstått? att interlock är hur dem är tillgjorda? Och att dem tygerna inte ska rulla ihop sig?
Tycker kläderna på deras hemsida ser ut att ha sämre kvalité än jag tänkt mig, är det någon som känner till dem eller hur tycker ni dem ser ut?
Jag är helt borta i tygdjungeln och skulle uppskatta mycket om någon kunde hjälpa mig
T.p.f.h
/Carola