undertrådsproblem?
Nu när jag börjar brodera igen har jag stött på ett litet problem.
När jag broderat syns undertråden lite på framsidan... Det är ju inte så fint. Föst när jag testade körde jag med svart undertråd till rosa övertråd - det resulterade i ett blandfärgat motiv...Inte såå snyggt. På affären sa de att detta berodde på att jag använt svart undertråd. Hemma igen testade jag med vit sådan. Bättre nu, men så fort man broderar med en lite mörkare sytråd - tex himmelsblått så syns de vita (litegrann) ändå... TRIST! Vad gör man? Ska man köra med undertråd i samma färg som på framsidan? Eller ska det vara så att undertråden förstör broderiet lite...
Jag blev också lite fundersam när jag såg ett broderi som de gjort på affären som på baksidan också var jättefint - mycket av övertråden hade "gått in" på baksidan, så det var nästan lika tjusigt där... När jag broderar blir det mesta bara vitt (eller svart) med lite lite färg från övertråden. På affären hade de broderat med designer 1 å jag har ju platinum+ - kan det vara det som är orsaken till den stora skillnaden mellan vår broderier?
/malin
|