Om en eof-fil är för stor kan man i Studio spara den med "Save in compact format (for internet)" så blir de mindre. Har inte testat detta själv så se till att du även har din normala eof-fil kvar.
Stefan, din brodyr ser bra ut, men det är lite som jag själv skulle ha ändrat på. Ställen där två objekt är i kontakt med varandra ser bra ut på bild men du kommer få glapp på en del ställen så man skall nästan alltid överlappa objekten. På flera ställen har du hoppstygn där du kunde använt Create Conection för att slippa onödiga fäststygn. Till sist kan man göra en brodyr mer levande om man använder satinsöm också. Men det är träning som gäller. Du är på god väg.
Tips: Ladda ner andras gratisfiler och studera dem. Ta reda på vad som är bra och vad som inte är bra och lär av det.
Angående att öppna fler zip-filer på samma gång så kan man öppna flera stycken i utforskaren men du måste själv flytta innehållet till sin plats. I Embird kan man markera flera zip-filer och packa upp alla samtidigt i en och samma mapp. Mycket smidigt. Jag använder det när jag laddar ner Amy Websters lektioner så det är inte bara brodyrfiler som Embird tar hand om. Kan inte för mitt liv komma ihåg hur WinZip fungerade. Men det måste finnas andra program för att packa upp flera stycken.
Monica
|