Visa ett inlägg
Gammal 2007-11-26, 19:21   #13
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Jag menar förstås NYA maskiner när jag pratar om under 5000 kr = skräp (ok, kanske bättre säga "icke hållbara maskiner" istället )

Man kan fynda riktigt bra gamla maskiner för billigare än så. min Pfaff 332 är en bra exempel på det, jag betalade 1000 för den och den tål allt jag slängt på den hittills.

Man kanske ska tänka på Nypris från butik istället för vad du betalar för. Nypriset för pfaff 332 är nog 20-40 tusen tror jag om man skulle köpa den idag. (bedömer det utifrån att den "kostade några månadslöner" som jag fått veta) så det är ju lite mer än 5000 kr. Förr i tiden betalade man gärna mer för saker som håller i 100 år, nu vill man det inte längre och det har fabrikerna märkt så det är låg kvalité överallt, nu har det gått så långt att de dyrare maskinerna är låg kvalité också bara för att fabrikerna märkt att man kan tjäna in pengar så där.

Patrik, lycka till med 360:n! Gå gärna med i Yahoo-gruppen jag pratade om. (roligt nog så är det just 360 som visas på förstasidan)
http://groups.yahoo.com/group/oldpfaffpforum/ Där kan man diskutera och också få hjälp med sina maskiner.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat