drömmenatt kunna sy blev sann med en overlock
jag kan inte sitta så länge o sy och att då kunna göra allt der där i ett enda drag o snabbt blev min räddning. att vända o trixa med stora tygsjok är ingen hit i mitt liv, med overlocken behövs det bara en gång...
man säger att over locken har en massa begränsningar, men jag har kommit på att man kan lura den rackarn lite oxå.
eftersom den klipper alla kanter så får man ju fnula en hel del.
men visst det är enkalre att sy blixtlås, sy linningar, sy i elastiskt matr, jag har den genialiska resårfoten oxå, som för mej innebär skillnaden att kunna sy i en resår eller att behöva be nån annan att göra det.
jag har janomes snik variant, med den kan man ju bara sy 3-4 trådiga overlock sömmar, flatlock , samt rullsöm. men åh så mycket jag har lyckats sy tack vare denna härliga maskin..
när jag kompleterade med en coverstitch så använder jag bara min vanliga symaskin till att su knapphål typ...vilket e tur för dåkan den ju brodera istället fniss
ett gott råd gå till en symaskins handlare o fråga om du får sy lite där, ta med dej lite kinkiga maerial, sy fast organsa på spets mm och jag tror nog du kommer hem med en overlock....
|