Visa ett inlägg
Gammal 2007-11-14, 13:55   #7
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Ja, just bakgrund är det nog bättre att det är lugnt och inte en hel bild i fulla färger. Om man ändå vill ha hel bild så får man dra ner färgstyrkan eller så. Men ja det är bättre med enkla bilder.. som Cecilia säger.

Hur man märker.. Ja det är knepigt. När det gällde dockbilder så har mina dockvänner upptäckt och sagt till mig.

Men en gång hittade jag av ren slump när jag sökte på en sak och hittade min egen bild..

kanske om man är omständig så kanske man kan köra någon avancerad sökning som innefattar länka-till-site och fil för fil sökning... så man hittar sajter som länkar till dina bilder... men ja, det är lite omständigt och jag har glömt hur man skriver. det är nog före google också.. altavista kanske. men google kanske också kan göra.. bara att läsa i avancerad sökning-dokumentation... :P Det här är alltså om andra sajter som länkar direkt till dina filer, inte att de stulit dina bilder o sparat på deras server.

men om du har verkligen udda filnamn kanske du kan söka på det och ser hur många gånger det dyker upp och verifiera dem om det är dina filer eller andra som råkar ha samma filnamn som du.

sen hjälper det nog också om man ber server-administratören att lägga in robot-textfil där man undanber sökmotorer att lägga med bilder i sina sökningar så dyker det inte upp i googles bildsökning t.ex.

Det gjorde jag när jag märkt att några använt en bild på min docka som auktionsbild när de säljer samma modell, och det hände två gånger, och två helt skilda personer. Jag blev mkt fundersam, sen körde jag google bildsökning på dockans modellnamn.. Och se där, vilken bild dök upp först? min! så inte konstigt de bara plockade första bästa bild från google bildsökning. Så nu har jag bett server-administratörn att exkludera mina bilder och nu finns bilderna inte längre med i googles bildsökning.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat