Visa ett inlägg
Gammal 2007-11-08, 07:33   #37
Mariannef Mariannef är inte uppkopplad

Husqvarna lever på sina återförsäljare, det har vi ett bevis på här; TACK Janne för att du tar dig tid.
Att saker och ting inte blir vad man tänkt sig är mänskligt och skall få förekomma, men det är då som man måste INFORMERA om de ändringar som skett.
Hur mycket goodwill hade HQ fått om ett enda nyhetsbrev kommit och börjat unf. så här;
Nytt från HQ.
Vi har inte hunnit klart med den utlovade satsning som vi utlovade i sista numret av Zig-Zag, men vi räknar med att var igång bla bla bla.
ATT magasinet skulle vara för dyrt,hur kommer man fram till det?
Vi betalade ju faktiskt för den, var priset för lågt satt? Dyrt i förhållande till vad?
Tittar man bara på de faktiska kostnaderna blir allt för dyrt, men måste se värdet av den åstakommer också. Trolgen var det ett enkelt sätt i en sparprocess att låta yxan gå just där.

Jag är köpglad,och söker efter bra utrustning, men jag hittar inga uppslag.
Jag kan ju inte stå i HQ-affären och suga upp inspiration, den vill jag ha på annat sätt, genom bilder, texter och intryck från andra.

Eftermarknaden är den branch jag lever i och med. Dvs när en maskin finns på plats är det min uppgift att se till att den fungerar så länge det går. Att ha tillgång till reservdelar, kompetens på maskinen mm är så värdefullt och det generar mer pengar för maskinföretaget än själva investeringen.
Dessa regler gäller även på Husqvarna, annars skulle inga återförsäljare finnas. HQ, varför då inte supporta rätt grupp? Där kan ni återförsäljare stödja oss,konsumenter.(det gör ni nog också men förgäves)
Tänk bara på den revolution som datan gjort på symaskinen, ÄNDÅ har HQ inte lyckats förmedla vad och hur man använder de olika delarna i sitt dataprogram, de lägger endast ut REKLAMBROSHYRER på nätet som inte innehåller några fakta överhuvudtaget .
Jag som är ganska datavan, fattar inte alls hur och vad som hänger ihop.
När jag sedan köper vissa program TROTS ALLT, så har jag nästan ömsat skinn för att delarna att fungera ihop. Hur många kunder tappar inte HQ på detta.
Att hela tiden på hemsidan hänvisa till återförsäljare är fegt, det är att belasta fel grupp. Vissa saker ligger på HQ. Jag uppfattar den uppmaningen som när man får rådet att ta kontakt med sin husläkare, ett bra råd men var är den på söndagkväll när jag behöver honom?? Dvs när man hade tillgång till Zig-Zag, fanns tipsen och hjälpen där och man hade tillgång till dem när det kändes aktuellt.
Så HQ:s återförsäljare är duktiga, kunniga och hjälper till så gott de kan. Det är inte där skon klämmer. Det är den opebfintliga suporten, möjlighten till kontakt med någon hemifrån(datorn)
Ett tips: Varför inte ha en supportsida, där varje ÅF i Sverige kan ha en varsin dag att svara på kunders frågor.När man undrar vilken pressarfot man skall använda, varför det tjofsar sig med undertråden, när det inte går att ladda ner ett broderi från hemsidan osv.
Janne, ja kan fäl kramas ´tebaka da ;-)
Mariannef är inte uppkopplad   Svara med citat