Visa ett inlägg
Gammal 2007-11-06, 13:40   #7
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad

Den här diskussionen är viktig tycker jag. Det är många som reagerar och blir besvikna och irriterade på Husqvarnas nonchalans mot oss kunder.

Deras hemsida är under all kritik och enligt min mening så är det en förolämpning mot oss svenskar när språket är på engelska.

En maskin som har varit svensk, en maskin som vi köpt i Sverige borde väl i rimlighetens namn ha hemsidan på svenska.
Visst, vi kan ju engelska men det är inte alla som gör det och det förekommer också specialtermer som kan vara svåra att förstå. Men det är ovidkommande.
Så länge vi bor i Sverige så ska all information vara på svenska.

Att uppdateringarna ska vara på svenska är väl också en självklarhet.

Det är skillnad om det var i ett annat land men så länge som vi bor i Sverige och köper våra maskiner här, de hård och mjukvaror som behövs till, så ska språket vara på svenska eller något av våra nordiska grannländer. Detta enligt konsumentverkets regler.

Som vi ser nu på HQ,s hemsida så är den bristfällig. Och som någon skriver så saknas mailadresser så en ev kontakt är därmed eliminerad. Det som finns är en postadress så det är väl dit vi får skicka vår skriftlig a klagan.
(VSM Sverige AB, 561 84 Huskvarna).

Jag kontaktade konsumentverket för att höra vad som gäller och hon uppmanade att vi alla ska kontakta konsumentverket i det län vi bor på för att dom skall få in så många anmälningar som möjligt. Hon tyckte frågan var mycket intressant.

Adressen till KO är denna:
http://www.konsumentverket.se
Gå in på rådgivning och klagomål och skriv i den kommun du bor på så kommer just din KO upp med telefon nr. och besöksadress upp.

Gör vi detta tillsammans så är det lättare att en ändring sker. Det är nästan omöjligt om det bara är ett fåtal som agerar.

Och som hon sa så är det de nordiska språken som gäller. Inte Engelska så redan där bryter dom mot Ko,s regler.
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat