Ämne: Avatar
Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-29, 21:49   #14
mia-maria mia-maria är inte uppkopplad

Jag tycker att det är jätteskönt med ett forum utan avatarer!
Jag värdesätter att sidan är snabb och smidig, och att så många människor är med och hjälper varann med praktiska frågeställningar/lösningar och att diskussioner håller sig till ämnet

Jag tycker att det är lite jobbigt att "måsta" lägga en massa tid och pyssel på lull-lull runt om kring för att ta kunna ta plats i debatten... när forum börjar utvecklas åt det hållet tenderar jag att tappa intresset.
Jag förstår givetvis att det aldrig skulle bli ett krav att ha t ex en avatar, men i realiteten syns man sämre och blir ganska ignorerad utan ifall majoriteten har.

Risken ökar också att de mest aktiva användarna bara läser inlägg av andra redan kända medlemmar och skummar förbi de nya eller något mer tystlåtna, ifall man kan se på långt håll vart man har sina favoriter och antagonister och resten blir en anonym grå massa.
Detta har jag tack och lov aldrig upplevt här på sysidan (men på några andra ställen på nätet) och jag vill inte tro att det ska hända här i framtiden heller. Slutligen vill jag säga att jag gillar det här forumet som forum, men ska det bli ett heltidsjobb bara att vara med på sidan så orkar jag inte... jag vill ju ha tid att sy och sticka också!
Av alla maskiner här hemma så är nog datorn längst från att vara en favorit just nu.
mia-maria är inte uppkopplad   Svara med citat