Visa ett inlägg
Gammal 2005-03-16, 09:31   #6
Janne Janne är inte uppkopplad

Försök att lägga på lite...

Hej Tjejer

Försök att ta lite mer betalt när ni gör era brodyrer, även om ni inte själva har sytt det hela kostar det ju i material också.

ex. 1 st. brodyr i en 100x100 båge kan ha från några hundra stygn till många tusen, men om man väljer ett lite lagomt stort tar det ca. 10-15 min. att brodera.

Till det går det åt över & undertråd för låt säga, 5-10 kr. Du behöver även ha rivbart under för ytterligare 2-3 kr, summa ca. 7-13 kr.
Har du otur går en nål av för ytterligare någon krona samt att du gör ett visst slitage på din symaskin för arbetet. Totalt ca. 10-15 kr för ett enklare brodyr.

Tidsmässigt kanske du också sitter en 5-15 min vid datorn för att få till bilden, 5 min. för att båga till brodyret samt 5 min för att klippa trådar. Total tid ca. 25-45 min.
- och om ni tar 30 kr/st -15 kr material då gör ni ett arbete av ca. 20-25 kr/tim med vinst - det är mycket låg timpenning!

Det här är bara en liten fingervisning av vad man lägger ner på sitt arbete - sömnad/ handarbete är väldigt svårt att få betalt för om man inte har ett känt namn.
Men försök att lägga på någon eller några tior, det är ni värda - minst!

Hälsningar: Janne
Janne är inte uppkopplad   Svara med citat