Hej Tjejer
Försök att ta lite mer betalt när ni gör era brodyrer, även om ni inte själva har sytt det hela kostar det ju i material också.
ex. 1 st. brodyr i en 100x100 båge kan ha från några hundra stygn till många tusen, men om man väljer ett lite lagomt stort tar det ca. 10-15 min. att brodera.
Till det går det åt över & undertråd för låt säga, 5-10 kr. Du behöver även ha rivbart under för ytterligare 2-3 kr, summa ca. 7-13 kr.
Har du otur går en nål av för ytterligare någon krona samt att du gör ett visst slitage på din symaskin för arbetet. Totalt ca. 10-15 kr för ett enklare brodyr.
Tidsmässigt kanske du också sitter en 5-15 min vid datorn för att få till bilden, 5 min. för att båga till brodyret samt 5 min för att klippa trådar. Total tid ca. 25-45 min.
- och om ni tar 30 kr/st -15 kr material då gör ni ett arbete av ca. 20-25 kr/tim med vinst - det är mycket låg timpenning!
Det här är bara en liten fingervisning av vad man lägger ner på sitt arbete - sömnad/ handarbete är väldigt svårt att få betalt för om man inte har ett känt namn.
Men försök att lägga på någon eller några tior, det är ni värda - minst!
Hälsningar: Janne