Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-22, 22:03   #10
Lillith Lillith är inte uppkopplad

När jag var liten hade jag en häxperiod. Då hade jag en rynkad mantel med resår i halsen och knytband fram. Resåren var så mjuk att det omöjligt skulle gå att strypas av den. Inte mer än med en vanlig tröja i alla fall.

Du kan ju göra något sånt med en permanent rosett fram, så ser det tjusigt ut, men går ändå lätt att bara dra över huvudet.
Annars är ju kardborre ett alternativ, även om det fins en viss risk att det fastnar i andra tyger i lådan sen.

När jag var liten lekte jag med en tjej som hade en drake i sin utklädningslåda som jag var sjukt avundsjuk på. Det var liksom en hätta som fortsatte ner på ryggen och slutade i en svans. Möjligen hade den armar med, det mins jag inte.

Hon var alltid prinsessa och jag var drake eller häxa =) (Eller prinsessa jag också, det hände faktiskt).

När vi var lite äldre så var det "arabiska prinsessor" som gällde. I vår värld innebar det massor av slöjor och solfjädrar och tiaror och kronor och smycken och... Ja du förstår. Sånt som var vackert men som vi inte kunde placera riktigt.

Annars en tanke. En vändbar mantel med kapuchong med rött på ena sidan och svart på andra. Då kan man ha den både till häxor, vampyrer, snövit etc. och till rödluvan.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat