Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-19, 16:19   #7
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad

Jag blev sömmerska trots OCH tack vare slöjden! - Jag har alltid velat bli bättre än mina lärare!
Jag vägrade nåla i skolan för det tog tid - jag ville ju ha hem alstren direkt! Jag sydde mina egna kläder redan i mellanstadiet! (Gick ofta i kjol!) Virka o sticka hade jag gjort sedan liten... jag minns att i skolan åren efter mig fick eleverna virka djur och frukter! Det hade varit kul!

Efter gymnasiet och lite jobb o utbildning fick jag lite vik på min gamla skola och för min gamla lärare!! Hihi
Jag vickade även på en annan skola där jag upplevde att eleverna inte fattade vitsen med slöjden: 9or! Hur kul som helst när de (killarna!) på slutet satt på rasterna och sydde byxor för att det var kul!! OCH att de såg nyttan! Deras reaktion när de hörde mitt yrke var upplyftande!!

Jag tror att många inte ser varför man har vissa ämnen i skolan, kanske är läraren lite utarbetad och har fastnat i det gamla eller bara uttråkad?!
Sedan hänger det kanske på lärarens intresse vad man vill ägna lektionen åt och vad det finns pengar till?!
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat