Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-16, 18:38   #40
Rutviola Rutviola är inte uppkopplad

Nu skall ni få höra!!!! I helgen var jag nere i Malmö dels för att skåda det nya galleriet med skojig butik som öppnat och dels för att se öresundskviltarna.
Ingrid Agering har numera ett galleri som heter Image Ring. Ligger på Krontorpsgatan vid Kronprinsen. 5:ans buss går från centralen och dit. Men jag gick. Hon hade en jättefin utställning av den danska textilkonstnären Bettina Andersen, Det är henne som jag åker till ett par ggr om året och lär mig fritt broderi.
Men butiken!!!!! Bara så underbar och hon har allt det där som vi letar efter, som kviltare. Canvas i Gbg och hon ko,mpletterar varandra utmärkt och har väl egentligen bara Angelina gemensamt.
Ingrid Agering visar sig vara en sådan god inköpare att hon kan sälja även som grossist. Hon har batiktyger som hon bara tar 100:- metern för och hon uppger att hon kan sälja dem så billigt till andra butiker att de också kan ta 100:-
Nu kan det väl skilja lite ändå pga höga hyror mm men den som sade att det gick att pressa priserna i Sverige bättre hade rätt!!!!!
Det går således.
Dessutom hade hon mängder av paintsticks, folier, garner och precis allt vi bara längtar efter. Så vitt jag kunde se var det bra priser( för mig alltså)
Och tänk att Malmö nu fått sitt textila galleri. Och jag lovar er, att det blir kanonutställningar.Där finns en del kurser också framigenom. butiken är helt klart en särskild resa.
Dessutom var jag salig efter att ha skådat Öresundskviltarnas underbara och glädjefyllda utställning. De gör visst om det om två år. Missa inte det!!!!!!!
Men är inte tyger o ting lite i den högre prisklassen?
RutViola i Gbg
Rutviola är inte uppkopplad   Svara med citat