Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-16, 12:14   #39
kaviar kaviar är inte uppkopplad

Kastar mig in i diskussionen

Hej,

vilken bra diskussion!!

Jag har för några dagar sedan gjort min första beställning på Fabricschack. Har inte fått grejerna ännu, har bara hört gott från dem.

Ang att stödja våra egna affärer, så håller jag med om att det är fint att ha affärer här, och jag handlar i quiltaffärerna också.

Var på Tyger o Ting i Småland och de är jätteduktiga på att skylta sina grejer, med att göra olika kit med tillskuran tyger och mönster. Jag kunde inte låta bli att handla. Reflekterade senare på att det är stor skillnad på hur affärerna lägger fram sina grejer. De quiltaffärer vi har i Göteborg ör inte särskilt duktiga på det, jämfört med Tyger o Ting eller Textilia i Lidköping. Där blev jag verkligen sugen på att köpa grejer.

Jag har varit på Skroten i Skene och de har visserligen en del quilttyger, men inte så många fina i mitt tycke. Ska spana in affären i Stenungssund också.

Jag har handlat en del från LappElisa också, men vad jag tycker är svårt att handla frånnätet är att ibland så vill jag få en viss färgskala och det är jättesvårt på nätet.

Hälsningar
Monica
kaviar är inte uppkopplad   Svara med citat