Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-16, 02:42   #19
Lillith Lillith är inte uppkopplad

Överlag håller jag med om vad som sagts. Mycket att välja på och på mycket är det bra priser.

Men man får se upp lite också. Dom är itne så noga med vad som står på lapparna på tygrullarna alltid. Ett tag (vet inte om dom gjort något åt et än, men det är över ett år sedan jag såg det) så kallade dom till exempel alla valkade ylletyger för vadmal!
Jag har även bekanta som efter att hä bränntestat tyger som stoff o stol hävdat var 100%ull kunnat konstatera att i alla fall lite polyester innehöll dom flesta.

Dom säljer "björntråd" som inte är något annat är lite grövre polyester tråd av medelmåttig kvalité. (björntråd är kraftig merceriserad bomull, men tillverkas inte längre). När jag frågade dom om det visste dom inte ens att björntråd var ett varumärke!

Så för att sammanfatta. Visst kan man hitta jättebra och billiga tyger där, men man får se noga upp med vad man köper. Letar man bara noga och är lite picky så kan man gör fantastiska fynd.
Ett tag sålde dom till exempel ett tunnt tätt ylletyg (som visade sig inte inehålla någon polyester efter bränntest hemma) för knappt 60kr metern.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat