Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-15, 20:48   #12
Rutviola Rutviola är inte uppkopplad

Det jag menar är väl egentligen att vi i Sverige är väldigt fyrkantiga. Vi är mycket strikta och följer slaviskt alla regler för lappteknik. Vi har svårt att frigöra oss och vi är inte så glada i Art Quilt.
Nu är detta en överdrift men åker man bara över bron så ser man genast en större frihet i quiltandet. Det ena behöver visserligen inte vaa bättre än det andra men danskarna är så mycket mer tillåtande. Precis detta fann jag hos Öresundskviltarna också. Det visade på en stor glädje i quiltandet och lite mer uppfinningsrikedom. Det var en helt underbar helg där jag först besökte det nya galleriet för textil konst i Malmö med Bettina Andersen som första utställare. Jag åker till Danmark, till Bettina, ett par ggr per år för att lära mig fritt broderi. Och eftersom hon själv quiltar så tillåter hon ett blandande med material.
Agerings butik var också ett stort äventyr med massor av spännande saker som förgyller ett lapptäcke, Nu har vi två butiker i Sverige som utgör ett bra komplement till varandra. Canvas i Gbg och Image ring i Malmö. De har inte samma saker( något kanske) . Detta lovar gott för framtiden och kommer kräva fler besök i Malmö.
Din quilt var jättefin. Jag fotade också allting.
Kram från RutViola
Rutviola är inte uppkopplad   Svara med citat