Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-12, 14:15   #37
Rutviola Rutviola är inte uppkopplad

Jag vill bara göra ett litet tillägg angående Panduros tyger. Det finns ingen butik som har så höga priser på sina lapptäckstyger som just Panduro.När våra lapptäcksbutiker i Gbg lägger sig på 150-180 så hamnar Panduro 30-40 kr över.
Men om man bara skall köpa till dockkläder gör det väl inte så mycket. Jag handlar hos dem på Rea och tom då hamnar de högt. Det har dock hänt att de sålt ut riktigt gamla tyger som inte gått åt, för 5;. metern, det är billigt.
I övrigt har vi väl alla både rätt och fel i diskussionen och det är helt klart att det är billigare att handla från Amerika. Dock kan inte butikerna göra det tullfritt, som vi ibland kan.
Trots de höga priserna i sverige, har jag nog uppfattat det som att det är lite komplicerat att enbart leva på en lapptäcksbutik. Precis så var det blöand butiksägarna i Schweitz också. Jag var där i somras och hörde samma historia.
Självklart är inte kunder så korkade att man inte letar efter de billiga alternativen.
Jag köpte tex 10 m tyg idag för 125:- på Stadsmissionen. Jättebra till baksidor och jag delar det med en väninna.
Kram från RutViola
Rutviola är inte uppkopplad   Svara med citat