Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-09, 15:18   #44
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Citat:
Och allt ska vara i färger som blandats med 30% grått tills det blivit en deprimerande pastell...
HA! Där sa du det! Jag tycker det är SÅ tråkigt med alla "fegfärger" som jag kallar dem (färger som blandats ut med grå eller brunt till mindre mättande färger).... Speciellt gul och limegrönt brukar få bli offer för att bli fegfärg. Ta bara och gå till garnaffärer! HOPPLÖST. Ser ju galet ut när man ska sticka regnbågsfärg och gul är ljusgult eller pissgulfärgad (smutsig småljus gul) Jag var TVUNGEN att färga eget garn.(!) (ville ha merinoullgarn babytjocklek, men fanns ingen GUL någonstans)

Panduro hade färgsortiment tidigare (har inte koll nu) de kallade "allmogefärger" det är precis vad jag avskyr. Dalablå, antikgrön, tegelrött etc.

Men vissa pastellfärger tycker jag om, tex. rosa, ljusblå, mintgrön osv, så länge de är klara i färgen.

Hatar också dagens tapeter från standardsortimentet (a'la hyresvärd-val) av samma skäl. Många avråder från att måla i rena färger för att man tröttnar på det eller får huvudvärk eller blir sinnessjuk eller vad som helst, men nej jag vägrade lyda och köpte brutna färger som är totalt vibranta i färgen (rent rött och aquablått), och jag är nöjd fortfarande, 2 år!

WHEW! Där fick jag ur mig det här!

Senast redigerad av ichigo den 2007-10-09 klockan 15:22.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat