Hmm ja när vi pratar om vad människor bär..
När vi åkte till en sjö för att bada i början av sommar så märkte vi en konstig sak. Jag såg på pojkarna. Såg en med jättelånga badshorts. Ja inget konstigt med det, modet varierar.. Men han bar KALSONGER under badbyxorna. Tänkte att det kanske är någon konstig typ, och sen såg jag en till, en till... sen insåg jag att i princip alla pojkar har den här konstiga grejen! Vissa 20+are också..
Jag blev fundersam, och googlade lite.. tydligen är det så att vissa badhus har problem med sådant här. Vad är det för konstigt mode?! Och äckligt också. Speciellt i badhus. Doppa gamla kalsonger i vattnet.. Och så ser det inte heller fräscht ut, vare sig det är rena eller inte.
Min sambo tycker att det är mycket galet. Jag googlade lite mer, hittade tråd på Flashback forum om det (ganska rejäl kill-majoritet på det forumet om man säger det så) och där diskuteras det om fenomenet.. Tack o lov så är majoriteten där mot det hela, men de som bär sådant säger att det är för att de inte tycker om att det dinglas därnere. Tydligen är det mode med långa badbyxor och tydligen har de ingen "nät" (extrabyxor) inuti som håller saker o ting på plats. Så därav kalsonger. Men jag tycker att det också är en modegrej för killar vill visa märket också.. björn borg o så..
Och så är det inte speciellt hälsosamt för killen själv heller, gå runt bärandes på bomullskalsonger under badbyxor, sura, kalla och våta för lång tid! Badbyxor och baddräkt är gjorda så att de torkar fort, men ändå tycker man att de är våta länge när man har på sig dem. Och sen har de killarna båda badbyxor och bomullskalsonger.... Måste ju ta 1 dygn för att torka..
Och ja, visa kalsonger, vederstyggelse överhuvudtaget. Trosor också för den delen. En gång såg jag en kille sitta o vänta på bussen. Byxorna var bokstavligt talat nere vid knävecket. Kalsongerna satt upp. Ja man såg nederkanten av kalsongerna. Och det var ingen fin syn heller, kalsongerna är urslitna billiga trikåboxer som satt sladdrigt och är full med hål och avslitna kanter... VAD FAN?
Om man vill att kalsonger ska synas så kan man lika väl dra på dem utanpå byxorna och vara färdig med det!
Senast redigerad av ichigo den 2007-10-06 klockan 09:28.
|