Jag handlar som sagt så gott som allt mitt lapptäckstyg på Fabric Shack och jag har aldrig varit missnöjd med det tyg jag betalar 26 kronor/yard (dagens dollarvärde) för, varken kvalitét, kundservice, färger eller mönster. Även med frakt, moms och tull blir det MYCKET billigare än i Sverige.
Handlar jag i Sverige gör jag det på Stoff & Stil, men det anses kanske inte "schysst" eftersom affären är gigantisk och ligger utanför stan? Tygaffärerna i Malmö går nog inte så bra efter att Stoff & Stil öppnat, men jag känner mig inte motiverad att stödhandla hos dem. Varför skulle jag, de är dyra, har dåligt utbud och, enligt min erfarenhet, snorkig personal? En gång ville jag köpa mönster hos en av dem, det måste beställas och kunde hämtas måndan efter. Jag fick traska dit TRE måndagar utan att det kom. Tror ni att jag gjorde mina egna betällningar från USA efter det, till halva priset dessutom?? Självklart!
Har inget emot att handla så att butiker i mitt närområde överlever, jag sätter tvärtom en ära i att försöka hålla mig på "min egen gata". Men nån måtta får det vara.
|