Jag bytte upp mig från D1 till SE och jag tycker mycket mer om min SE - D1:an är en bättre symaskin och SE:n är en bättre brodermaskin, det är nog svårt att få ett "kinderegg" med alla önskningar uppfyllda i en.
Själv syr jag mer än jag broderar, men tycker ändå att jag gjort ett bra val.
Om jag börjar brodera mer framledes så kommer jag kanske att se de begränsningar som Trollet talar om och då ska jag absolut ta med hennes Älva i beräkningen (erkänner gärna att jag blev otroligt avundsjuk på armen på hennes Janome som tillåter brodyr på ex en ärm utan att man måste sitta och sprätta upp och sen sy ihop den igen)- men än så länge håller jag mig till normalstora och mindre broderier och min SE är kanonbra till mig.
Det verkar som om Janomen är klart billigare?Framförallt får du se till att maskinen fixar det just du ska använda den till
Hördu, Trollet - jag blev faktiskt lite nyfiken på de förlängsbord du skriver om till HQ, har surfat runt lite men inte lyckats hitta nån info om det - kan du skvallra lite mer om var jag kan läsa mer om det......
Citat:
Pulvertroll skrev:
HQSE, nja jag tycker inte att jag får ut mer brodyr för pengarna, finns ingen anledning att byta upp sig från D1a kännde jag.det går att skaffa förlängningsbord, men de har inte fått så bra kritik i usa, kontakten glappar o brodyrerna misster sin exakthet.
|