Visa ett inlägg
Gammal 2007-09-30, 02:22   #3
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Om man vill ha det "billigt" kan man köpa VIKA Persbo bordskivor med billiga bordsben till från IKEA. Duger bra att ha som hobbybord, men det är nog lite för klent om man ska hamra i saker som t.ex. öljetter.

det är 195x75. Om man köper 2 som står bredvid varandra så kan man ju få det ännu bredare om man vill vika ut tyg på bredden.

Men ja, lite klent, jag har 2 st sådana nu på längden, och det duger inte bra att sy på med maskin mitt på eftersom det skakar så mycket, men om man ställer maskinen precis vid någon ben så går det fint.

Men om man bara ska ha det till tillskärning så är det ju bra. "klent" betyder också lätt eftersom det är ihåligt o fylld med papper så om man vill flytta ofta så är det nog bättre än massivt trä.

Sen så det kanske finns loppisar o så, kanske någon återbruk, kanske man kan hitta bord etc från företag/skolor billigt o köpa ett antal.

En annan nackdel är ju att de billigare benen är lite väl för låga för att man ska stå vid. Men det finns ju höj/sänkbara ben. Jag har köpt VIKA Artur, bock som man kan höja/sänka ganska mycket.. Bocken är av massivt trä, men mycket lätt träslag, av någon konstig anledning, mycket lätt att flytta runt.

Finns säkert bättre bord, men jag tänkte att jag kunde skriva.

Senast redigerad av ichigo den 2007-09-30 klockan 02:26.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat