Visa ett inlägg
Gammal 2007-09-29, 10:05   #2
gullum gullum är inte uppkopplad

Hej

Jag kan inte så mycket om Huskylock men jag har en Janome 644. Jag är mycket nöjd med min maskin. Trodde aldrig att jag skulle använda den så mycket som jag gör. Precis som Alvan skrev i ett annat inlägg så blir man bortskämd med de snygga sömmarna som overlocken gör. Så vitt jag vet så är den enda skillnaden mellan 644 och 744 friarmen. Den underlättar när man ska sy i små saker som går runt t.ex i ärmar i barnkläder. Jag saknar inte alls friarmen trots att jag också syr en del barnkläder. Man får bara tänka om och göra saker i en annan ordening än vad man är van vid. Jag skulle inte betala mer för en friarm, man klarar sig utan den.
Min maskin beställde jag från england och allt har gått jättebra. Otroligt snabb leverans och jag har inte haft några problem med maskinen. Om det skulle bli problem så får man betala frakten till england för att få den lagad. Om du bara vill serva den så går det lika bra här (då menar jag en vanlig service som du betalar själv).

Jag rekommenderar dig verkligen att köpa en Janome 644 du kommer inte att ångra dig.
Fråga gärna om du undrar över något mer.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat