Fast du Trollet, detdär hjälpte inte direkt. Fasen vad svårt det ska vara att bestämma sig...
Håller på och väger för och nackdelar mot varandra. Jag menar, vad är det värt i kronor räknat att köpa av någon i närheten jämfört med att köpa från England/Danmark?? Vad är det extra tillbehörspaketet som sewingmashinesdirect skickar med värt för MIG.
Nu är jag nere på tre alternativ och jag vet varken ut eller in...
Alterantiv nr1 - Janome 644 ca 4000 kr
Den maskin som sydde sämst av de jag har testat. Stort tillbehörsset, bl a 50 trådrullar, nålar mm inkluderat. Lagom prisklass egentligen, men jag vill inte riskera att bli missnöjd att jag inte kostade på mer i efterhand. Köper från England
Alternativ nr2. Husqvarna Huskylock 905 ca 4800 kr
Köper med rabatt via en kompis. Syr bra och verkar hyfsat stabil. Typiskt mittemellan Pfaffen och Janomen. Har en Husqvarna sedan tidigare, men har inga särskilda känslor för denna maskin. Fördel att den är köpt i samma stad som syrran bor, vilket gör att jag faktiskt är där med jämna mellanrum.
Alternativ nr3. Pfaff 4842 ca 6000 kr
Den jag känner mest för. Stadig, syr snyggt, känns rejäl. Innehåller rejält tillbehörspaket. Köper från England. Dyrast av alla. Tänk om jag inte syr så mycket som jag tror att jag ska sy, kommer att gråta blod om jag inser att jag har lagt ut pengar i onödan.
Nä. Det blir bara svårare och svårare detta... Ett tag var jag helt säker på Pfaffen för att nästa dag vara mest inne på Husqvarnan och så växlar det över till Janomen. Och inte hjälper det att läsa om dem heller, för det finns ju ingen som har testat alla tre, inte någon längre stund i alla fall.
//Kaja
|