Visa ett inlägg
Gammal 2007-09-22, 10:02   #8
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad

Troll kåserar...

ja nu har jag hunnit leka lite...

min reflektion så här långt...

om jag ville ha en handikapp maskin så skulle jag absolut inte bytt bort min D1, för en mer enkel maskin att handha med liten kraft har jag aldrig skådat maken till..

Jag har provat SE ett par gånger men inte tyckt att den motiverat prishöjningen, jag får ändå inte ut mer av mitt skapande..

Mc11000 då, ja den är klart lite meckigar är man bortskämd med att styra hela maskinen med knappar blir man lite irriterad på att behöva manuellt styra pressarfotslyftet, grrr. men det går ju...

att den syr när under tråden är slut e ju ett kalart minus, måste lära mej lyssna till varningen, hehehe.. men det kan vara skönt att slippa d1s tuggande de sista metrarna på rullen...

men som brodyrmaskin, oj vilka skillnader,,,

jag fnissade lite föraktfullt åt den 5x5 stora friramen, wow säger jag bara. har just broderat på en grillvante utan att klippa upp, toppen !!!. även en ärm fick sig en krummelur.

toppen med dessa underbara stora ytor att slösa krativitet på, dessutom känns mitt skapande som om det kan bara bli större o större..

summan av kardemumman, jag tycker nog D1 är mer användarvänlig men som brodyrmaskin är 1100 klart bättre..
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat