Visa ett inlägg
Gammal 2007-09-19, 11:52   #9
Mariamia Mariamia är inte uppkopplad

Jag har också funderat lite på det här med ritbord. Jag hittade ett i a4-storlek för ca 1000 kr av märket Trust och tänkte att det är väl ett överkomligt pris. Sen sökte jag lite på nätet och såg väldigt många som var väldigt kritiska just till detta märke. Wacom däremot verkar vara den stora favoriten hos många. Men ska man ha ett sådant i a4storlek verkar det kosta nästan 4000 och det skulle ju inte vara så skönt för plånboken efter att ha köpt både broderimaskin och program alldeles nyligen! Så nu undrar jag: är det någon här som har ett Trust-ritbord och tycker att det funkar bra? Delfintua, du säger att det räcker med ett a6-bord, men blir det inte väldigt litet? Zoomar man in för att arbeta med detaljer, eller hur funkar det? Jag tänkte också om man vill lägga en bild under och rita av, då borde det bästa kanske vara a4 eller möjligtvis a5 , eller tänker jag fel? Jag har aldrig ens testat ett ritbord, så jag har ingen aning om hurdan kvalite eller storlek man skulle kunna behöva.
/Maria
Mariamia är inte uppkopplad   Svara med citat