Visa ett inlägg
Gammal 2007-09-19, 10:10   #9
Rosiesmycken Rosiesmycken är inte uppkopplad

hej

Kul att höra någon som gillar sin QD2:a, nej jag har inte tänkt på att det går att söka men jag ska göra det. Det är just sensorsystemet och sömnadsguiden som jag gillar. Har du provat att sy riktigt tjockt som när man lägger upp ett par jeans på samma sätt som de är upplagda när man köper dem, alltså med ett litet uppvik och köra över den tjocka benisömmen, hoppas att det fungerar, i synnerhet Pfaff går ju ut med att deras maskiner går att köra vad som helst i. Verkar som att Husqvarna är lite klenare i det avseendet, men jag vet inte. När jag har sett demonstrationer av broderingen tycker jag att det verkar som att Janome och Berninas broderingar ser mer fabriksmaskinstillverkade ut än Husqvarnas broderingar som inte ser lika "platta" ut. Det vet jag ju inte heller om det har att göra med med deras egna mönster och jag har ju tänkt kunna använda även andra tillverkares mönster än deras egna. Är det någon som vet om det har att göra med maskinen eller med mönstret hur slutresuktatet blir?

Mvh Broderinovisen
Rosiesmycken är inte uppkopplad   Svara med citat