Visa ett inlägg
Gammal 2007-09-17, 01:01   #3
Vidar Vidar är inte uppkopplad

Problemet i ekvationen är att jag bor på 42 kvadrat med flickvännen och vår dotter på snart tre år... Jag får knappast lov, eller plats, med en industrimaskin... Det är redan nu så att vi har lyft upp vår säng för att hon skall få ett eget rum därunder med en fri höjd på 110 centimeter...
Vill ju ha en kabinett av typen Horn, men har ju inte kommit så långt i renoveringen att jag kan tänka på att snickra ihop en sådan ännu. Kan ju visserligen göra en enkel tillsats med bockad plåt och ett stödben eller två.
Men det är inte det jag behöver hjälp med.
Jag vill ha en maskin som skall klara av att vara till belåtenhet i 20 år precis som de "gamla" maskinerna. Om jag någon gång skulle falla för maskinbrodyr får väl det klaras upp då. Nu vill jag bara ha en arbetshäst. Jag har kollat på Husqvarna och kommit fram till att de är lite dyrare än normen. Men det borde betyda att de håller? Annars har man tittat på Singer Quantum 99XX som är i en annan prisklass.Har samma prylgalenhet, men är en billigare toppmaskin? Pfaff har ju också en del maskiner. 2023, 2028 och 2048 huvudsakligen då jag vill ha öljetter... 2048 ligger ju i samma prisklass som Sapphiren jag funderat på...

Så vilken maskin kan fungera bäst med dom förutsättningarna?

Plats, styrka och hållbarhet. Samt en dröm att använda...

Husqvarna = många funktioner
Singer = väldigt många funktioner
Pfaff = några funktioner

Senast redigerad av Vidar den 2007-09-17 klockan 01:07.
Vidar är inte uppkopplad   Svara med citat