Visa ett inlägg
Gammal 2007-09-16, 16:47   #10
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Vadderade kuvert är inte så dyrt om man köper från grossist, men även från Clas Ohlsons är de relativt billiga. Jag rekommderar vadderade kuvert. Jag säljer ibland dockkläder och jag skickar alltid i vadderade kuvert. Jag köper själv saker, och jag stör alltid mig på när säljaren snålar på kuvert/packning, har hänt mig att jag fått trasig kuvert och i värsta fall fick jag en docka som jag köpt som ny, och säljaren var för snål för att packa den i wellpapplåda, bara omslagspapper.. När jag fick det så var lådan så trasig att jag kunde se och röra in till dockan via stora hål, redan när jag hämtade den.... Tack och lov överlevde dockan resan och det enda som försvann var en örhänge. (tyvärr var säljaren inte medgörlig och vägrade kompensera)

Ja, det här var nog lite att ta i, men ville säga.

Posten sorterar brev med maskin nu för tiden, så det händer ofta att saker ramlar ur när kuvert trasats sönder.

Ja, Clas Ohlson är bra lösning om man inte vill köpa från grossist. De säljer i 10-pack och rätt billigt ca 2-3 kr per kuvert beroende på storlek.
Men billigast är grossist förstås, jag såg en låda med 100 vadderade kuvert för 99 kr.

Och den lilla summan för kuvertet (2 kr) kan du gott baka in i fraktpriset. Eller i produktpriset.

EDIT: Kom också på, att om du skickar produkt som är 100% mjuk, inga knappar o hårda saker, så kan man också slå in det i plast (lite tjockare plast än matkassar bara), och det kommer överleva resan ganska bra. Har organiserat tygköp och då slog jag in tygerna i plast och de alla har överlevt resan. Men jag tror nästan att det blir lika dyrt ändå, eftersom man måste rulla in dem rejält med tejp....

Senast redigerad av ichigo den 2007-09-16 klockan 16:51.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat