Pressarfot: får testa! Egentligen tycker jag om min plexifot för att jag kan se genom den, den är "kantig" dvs man kan följa efter kanter, trappformad. Vanliga foten är "rund" och har ingenting att sy efter. Jag syr med 5 mm sömsmån så jag vill ha någonting att sy efter.
Men ja jag får testa för att utesluta det! Plexifoten kan ju vara sliten. Den ÄR sliten måste jag säga.
Synål... Jag måste säga att jag aldrig använt trikånål.. Tänkte att smal nål måste kunna funka ändå. Men ja. Jag får gräva runt och se om jag kan hitta trikånål.
annka40, jag har visserligen många tyger, men de är alla under 50 cm, många 10-20 cm breda.

Jag syr till dockor, så jag gjorde en stor beställning en gång för sådär 15 personer och vi alla delade, så det var därför jag kunde ha små mängder. Och jag tycker ju om dem.. Tycker om dem, de är stabila o bra för docktröjor med tryck. Menmen.
Ankungen: intressant! Jag är döv så jag hör ju inte. Men, maskinen känns lite tyngre....
Lite konstigt. Jag måste testa med andra täta tyger också. Vill ju inte ha maskin som inte funkar ordentligt. Trikå måste ju vara extrajobbig eftersom det båda är tätt och elastiskt, så att det båda är tyngre och dras neråt.. hmm.
tack alla för svar.