Åkte till butiken (quiltstudio), men blev besviken. Hittade absolut ingenting jag tyckte om. Tråkigt.
Så hittills kan jag säga att Panduro har det som bäst motsvarar mina önskningar...
De flesta quilttygaffärer i Sverige har lite "gammal" utbud av tyger, ungefär det som var populärt för 10 år sedan, och fortsätter med gamla tyger. Watercolor, flammiga färger o så.
Jag tycker mer om retro/vintageinspirerade tyger. Klassiska tyger som är regelbundet prickigt, eller randigt helt raka, i solida färger. Blommönster som är mer symmetriska/regelbunden/stiliserade i design.. retro alltså.
30-tals retro som är jättepopulärt nu är ganska fina också. (konstigt att inga svenska butiker har? Patch har visserligen ett par eller tre rullar)
Ja, svenska butiker kanske köper sig ett lager med tyger när de öppnade för sådär 5-10 år sedan och inte uppdaterat sig mycket? Så kanske de tyger jag tycker om kommer om 5 år eller så?
Äsch, jag fortsätter med att köpa online istället. Men det dåliga är förstås att det ofta är minimum på halv yard/meter klipp per tyg.. vill köpa mindre..