kunde inte hålla mej
från o leka lite. vacklade till sängen dragen i örat av lite ilsken Trollgubbe.
skulle bara prova lite bidde 2 timmar o ett Troll som nästan ramlade ur rullstolen...
jag säger bara åhhhhh.
jag vet nu att jag verkligen valde rätt coverstitch maskin. altså villket arbets utrymme.
jag dekorsydde ett par benfickor på ett par byxor till Gubben. och det var ju mitt på och massor av tyg. tänk om jag hade försökt pilla in det i brothers lilla utrymme ( samma som en overlock typ) jag kan garantera att jag lämnat tillbaka maskinen..
detta var ju hur kul som helst...
Jag måste bara brätta om hur glad o överraskad jag blev...
jag hittade en annons på blocket med en coverstitch som kostade 3000, den hade enl uppgift kostat 7000 ( måtte vara sveriges dyraste affär!!). jag började då leta lite på nätet o Teknikfreak gav mej tipset om Bergaliden.com. de hade ju rea just nu för min maskin 4195. billigt tyckte, jag. men jag är ju av den tanken att man bör gynna hanldarna om det går, speciellt om de är som Louise o lena mina olika handlare.
jag ringde då till Lena o jag fick hennes demoex för 4000 med full garanti sa hon, när hon visat mej maskinen o allt. så ler hon stort o hämtar en ny i kartong åt mej..
trots att hon var jätte förkyld, jag var jätte dålig så tar hon sig tid sänker sitt pris regält! visar o fixar o donar o dessutom toppar dealen med en ny maskin..
Jag blev än en gång så glad över denna superhandlare!!!
vilken tur jag har som har två härliga tejjer i varsin butik som alltid e ärliga o super duktiga
Haten av för dem
|