Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-21, 10:53   #8
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad

Tack för tipset om outlet i Malmö. Skulle jag råka ge mig ut på utflykt åt det hållet så vet jag ju vad jag inte får missa...

Själv var jag på Klädkällaren i Hjällbo i Göteborg. Där har de en bra tygavdelning har jag upptäckt. Inte jättestortiment kanske, men det som finns är oftast mycket billigare än på andra ställen. Nu var jag på jakt efter tyg till en höst-ig köksgardin. Jag tänkte rönnbärslöv eller svampar eller något sådant. Hittade inget, men så gick jag en vända till och fick syn på ett fyndställ. Längst upp låg en rulle svamptyg. Det var sista snutten, så frågan var om det skulle räcka till sju meter som jag behövde. Jodå, och slatten (som visade sig vara närmre två meter) fick följa med gratis. 10 kr/meter för tyget och så 6,90 per meter för veckband, även där fick slut-tampen följa med. Så för helt nya köksgardiner (4 längder) betalade jag 114 kronor. Och har ändå massor av tyg kvar.

Jag gjorde gardinerna lite smalare än tygbredden, så de 20 cm som blev över på ena sidan fick mamma att quilta höstgrejer med. Det var säkert 50 svampar att klippa ut i 8x8 stora bitar...

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat