Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-20, 12:26   #23
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 300
Jag köpte ett Fairnet 415 på Hemmabutikerna i våras. De kostade 2000 kronor inklusive strybräda. Jag kollade på den dyrare modellen (kan den ha hetat 109??), men enda skillnaden var att det var variabelt ångtryck (verkar inte vara någon som använde den funktionen), helt i rostfritt (man bör inte tappa min i plast i golvet, å andra sidan lär det bli en krater i golvet oavsett vilken man tappar) och en strykbräda där man kunde låta stationen sitta kvar (på min måste man plocka bort den, men jag har inte fällt ihop en strykbräda på 10 år...). Dessutom så ingick en teflonfot i den dyrare modellen, men den gick loss på 4000. Jag köpte till teflonfoten för 200 kronor.

Jag måste säga att det är en av de bästa grejerna jag har just nu. Det går fort att stryka och blir MYCKET bättre än med ett vanligt strykjärn. Den klarar att stryka 3-dubbelt linnetyg i t ex en kökshandduk eller bordsduk så att det blir HELT slätt. 4-dubbelt bomullstyg fixar den också, vilket gör att alla nytvättade tyger stryks i ett nafs.

//Kaja

PS: Den klarar av att vertikalånga gardiner och sånt, men den har 3,5-4 bars tryck, tror inte att Tvins lever upp till det...
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat