Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-17, 13:53   #15
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad

Jag lånar massor med kasett och cd-böcker på biblioteket. En del bibliotek har även MP3-böcker att låna. Annars kan man ju ladda ner massa intressanta radioprgram från SR och lyssna på om man har en Pod...

Ett tag så hade jag lånat så mycket på vårt bibliotek att jag fick börja åka till en annan stadsdel för att låna böcker, de som fanns kvar hade jag redan lyssnat på... Man kan ju beställa också, men halva tjusningen var att stå där och välja.

Kan tipsa om ALLA Håkan Nessers böcker där han själv läser. Han är så underbart torr och tråkig att de skämt som faktiskt smyger sig in i vanVeeteren-romanerna blir rent lysande. Jag lyssnade på någon där en annan skådespelare läste Nessers böcker, men den var inte alls lika bra.

Annars gillar jag Torsten Wahlund, han har läst in flera av Sjövall-Wahlös berättelser. Liksom alla böcker om Homan av den där svenska författaren som jag har tappat namnet på just nu... Antikhandlare och deckare funkar fint, fast de sista böckerna så tycker jag att han har blivit lite gubbsjuk...

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat