Ämne: Vinteroverall
Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-12, 18:34   #2
Annika74 Annika74 är inte uppkopplad

Helt ärligt, jag vet inte om jag skulle ge mig på en sån grej. Ska din pojke gå på ur och skur behöver han ju en overall som VERKLIGEN tåler väder, och det ställer ju en del krav både på sömnad och material. Jag tycker till exempel att en sån overall skulle behöva vattentäta sömmar och sånt också.
Mitt tips är att du köper begagnat på Tradera. Själv köper jag Polarn & Pyrets vinterkläder rakt av, och helst begagnat ! Blir ju billigare så! De är vind- och vattentäta och mycket tåliga i tyget.
Har du tur kan du även hitta helt nya overaller som folk har fyndat på rea på våren, och som de sen tjänar nån hundralapp på när de säljer på tradera.
Grejen är den att dessa overaller och ytterkläder har ett väldigt högt andrahandsvärde på tradera, och de overaller jag har haft har jag sålt vidare när de varit urvuxna, och fått tillbaka nästan lika mycket pengar som jag gav för dem från början! Så overallen har totalt kostat ca 150:- inklusive frakt, och man har haft ett plagg i toppkvalitet!

Men visst, det kräver ju att man jagar auktioner ett tag och så.
Nu har du i alla fall fått min syn på saken, och vad jag tror om att tjäna pengar på att sy en overall själv.

Hoppas du hittar en bra lösning!

/Annika
Annika74 är inte uppkopplad   Svara med citat