Vad trött jag blir över att alla ska dra på pedofilväxeln och påstå att det är tjejernas fel att pedofiler finns, för det är precis den uppfattningen jag får. Som om de får skylla sig själva att pedofiler dras till dem. Som om vi inte behöver bekämpa pedofili alls, för att det är flickornas fel att de klär sig så där!
Vet ni vad, då är vi inte ett dugg bättre än domaren som friar våldtäktsmannen för att kvinnan uppträdde inbjudande för att hon hade knäkort kjol på sig...
Sedan får tråden det att låta som om alla tjejer går omkring i lolita och bekämpar den kvinnliga frigörelsen. Eh nej, lolita är underground (=en minoritet av människor) och undergroundmänniskor är sundare än genomsnittet enligt mig, som tycker det är så förbannat coolt att supa sig full och inte minnas vad som hände på fyllefesten. "Det var så jävla kul, jag minns ingenting!" (Jag är arton, jag studerade mina klasskompisar noga och kom fram till detta.)
Och bara för att man är emo beundrar man kanske inte självmord, men man pratar om det. Det finns vanliga människor som beundrar självmordskandidater också, men istället för att prata om det så håller de det inom sig och hamnar i en mörk spiral... att prata om det är en del av den personliga utvecklingen... Det var två flickor, två kompisar, som tog livet av sig genom att kasta sig framför tåget utanför dagiset 70 meter härifrån. Var de emo eller vanliga människor?
*grinig på fördomar*
Tjejerna var helt vanliga människor.
|