Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-08, 07:28   #3
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad

summerande

eftersom jag var den som ställde ursprungs frågan.

så har jag ju fått en del svar o infalls vinklar.

att jag nämde posen som "kissnödig" var för att bäst beskriva den så, så att man fick ett hum om hur jag menade, för jag tror alla varit super kissnödiga någon gång, dvs att man måste stå med det ina benet kovesigt innåt för att jag enkelt uttryckt knipa igen.

min beskrivning torde ju vara ganska träffande då så många förstod innebörden..

jag ställde ju frågan om detta hade med Emo rörelsen att göra eller om det var en mode sak.

effektivt har vi rett ut begreppen, att posen inte tillhör den mörka kulturen EMO. utan att den mera tillhör en annan kultur , vilket jag är tacksam för att fått insikt i. för just emo kulturen skrämmer mej ( i går räknade vi ut att bara under 2007 har 4 kids i vår dotters generation som vi vet om tagit livet av sig o hyllats för det)

Jag fick oxå reda påatt det inte igentligen har med mode att göra utan att det är ett sätt manifestera. jag vill inte bli stor!

Att man tar kopplingar till pedofili är nog inte så konstigt, fast jag förstår att tjejjerna själva inte för det budskapet. men så är det ju med allt vi betraktar det vi ser inte det vi får höra eller hur..

just pedofili är väl bland det sjukaste som finns och varje förälders skräck. och jag personligen blir nog mera tänkande på att det är lite obehagligt att lagligt kan dessa människor få sitt lystmäte. att titta på alla tonårs flickor som spelar småbarn, vill bli omhändertagna mm, det är som att släppa in mej i godisbutiken ju, för dem att sitta på tunnelbanan.

Jag är nog ganska ung i sinnet, tror få tonårs mammor bönfaller sin dotters pojkvänner om att skaffa grön tuppkam, men jo sådan är jag.
jag gillar punkigt rockigt mm

så det är faktiskt inte modet jag stör mej på. det kan jag tycka är lite ballt, fast jag avskyr rosa så kan jag tycka kläderna är tuffa, och framförallt så tycker jag det är kul att de skapar.. jag är glad för kreativiteten!!

det jag däremot inte förstår är varför man måste visa omvärlden att man lider svårt ( ofta är det ju mest ett rollspel) eller varför måste man se ut som en stryckräddkrake ( vilket oxå bara är på låssas)

Jag har under många år jobbat o sett riktiga lidanden, där människans baksidor härjat fritt och förstört folk för alltid. jag ser nog dessa påstådda lidanden lite som ett hån mot dem som verkligen lider ont..

Varför kan man inte ha bäbiskläder men att vara glad o normal.. eller varför kan man inte gilla svart, rocka som en tok utan att glorifiera självmord...

Jag kan tycka att revolt hos de unga e bra, utvecklingen ligger hos dem!!! men om utvecklingen tar oss till att ta livet av dej o du är bäst, den som är närmats döden men överlever o är edsen för att leva är högst. då är det inte uppvakande, revolt mm. detär självutrotande!! i början skratade jag åt tokarna, men när 15åringar dör så fastnar skrattet tyvärr.

Att gå omkring o önska bli hunsad med är ju ett karaktärs drag. jag önskar bara innerligt att deras önskan inte ska bli uppfylld.

Jag tackar alla som deltagit i denna diskussition, jag har verkligen varit glad över att förstå varför jag ser denna pose så ofta, jag kan inte säga att innebörden tilltalar mej. men jag förstår nu!!

nästa pose jag ser så förstår jag varför personen står så där. och det var ju det jag var ute efter. för jag kunde för mitt liv inte förstå varför man frivilligt såg ut så.

bilden börjar tala till mej. tyvärr går skapandet ju ännu mera förlorat, för nu kommer jag nog än mindre se kreationerna...

min slut fundering är att jag känner mig tacksam för att min tonårsdotter inte behöver skrika ut till värden att hon mår dåligt, att hon vill dö, eller att jag inte kunnat ge henne en trygg barndom så hon måste be om den hos alla hon möter.

Att ha en felställning på sina fötter är absolut inte det vi diskuterar här, utan att inta en pose! men jag vet hur lätt det är att man ser en sak som har med sitt handikapp att göra o gå i gång på det!

Vänligen Troll, som gillar originalitet
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat