Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-28, 15:42   #8
zelda zelda är inte uppkopplad

Jag hoppas så att det ska gå bra i ditt letande!

Jag vill inte jaga upp dej i onödan men jag vill poängtera igen hur viktigt det är att ropa och lyssna på ställen där hon kan ha blivit instängd. Det ju vara så att hon smugit in någonstans och gömt sej, och kanske blivit inlåst nu när folk åker iväg på semester.

Jag har själv råkat ut för detta. Min gamla katt blev vid tre tillfällen inlåst, han var visserligen utekatt men kom altid hem varje kväll.
En gång blev han inlåst i ett garage, andra gången i bridgeklubbens samlingslokal.

Men en gång blev han borta lite längre och vi var jätteoroliga. Plötsligt dyker han upp som om ingenting hade hänt, strax efter ringer en granne från trapphuset bredvid på dörren och ser väldigt bekymrad ut. Då visar det sig att det gamla paret hade varit på Ålandskryssning och när de kommer hem smiter våran katt UT ur deras lägenhet. Han har förmodligen smitit in när de bar ut sina resväskor. Nu var det ju visserligen som tur var bara en 24-timmars kryssning, men med resväg till och från Stockholm så var de borta i 2 dygn.
Det anmärkningsvärda var att katten inte hade kissat eller gjort några behov inne. Däremot hade han lyckats få i sig vatten genom att lyfta ur blommor ur en vas och dricka ur den.

Katter har ju en väldigt bra förmåga att vara påhittiga så de brukar klara sig ganska bra även om de är borta lite längre. Förmodligen ligger din katt och trycker någonstans och är skrajsen och hör kanske inte att du ropar.
Jag håller tummarna för dej och hoppas att hon dyker upp snart.
zelda är inte uppkopplad   Svara med citat