Jag köpte min fleece för ganska länge sedan och jag tror jag betalade 40 kronor metern för det då det var utförsäljning. Fleece är ju skrynkelfritt men det spelar egentligen ingen roll för om du inte belyser en svart bakgrund så syns inte skrynklor.
Vitt är lite knivigare. Möjligen skulle du kunna testa och se om det finns någon form av segeltyg som skulle kunna fungera. Men billigt blir det ju inte. Fleece skall du absolut inte använda till vitt då det fastnar en massa skräp på det hela tiden och fleece kan man inte heller tvätta i höga temperaturer.
Skall du göra fullfigursuppställningar så skall du tänka på att det går att tvätta ordentligt. En del skor lämnar märken som inte går bort på vitt. Därför är papper bra eftersom man kan klippa bort allteftersom. Men det är klart - de smalaste tror jag är 275 eller något sådant och med stativ till så blir det drygt tre meter.
Nu funderar jag på om man inte kan ta två längder med vaxduk eller galon och limma ihop skarven kant i kant mot någon bakre bit. Det kanske kan bli tillräckligt sömlöst.
|