Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-19, 12:18   #11
Avsl080403 Avsl080403 är inte uppkopplad

oj det blev mycket men läs det i alla fall

Hej Jag har nu en brother innovis 4000d. Jag är jätte njöd med den.

Jag har haft designer 1 och har varit så där nöjd med den. Att brodera gick ganska bra men ibland flyttade den sig ur sitt läge så att broderiet inte blev fint. konturerna blev inte alltid bra, att sy vanligt på den gick bra. Jag var inte nöjd med knapphålen eftersom den räknade stygnen och det var inte alltid som den sydde dem snyggt.

Jag bytte till brother för att den är betydligt billigare än designer se.
Jag har fått på köpet broderier från diney.
Den broderar fint, har än inte råkat ut för att broderiet har flyttat på sig och konturerna blir bra.

Att sy vanligt är en fröjd. Knapphålen blir perfekta eftersom den har en knapphålsfot där man lägger i knappen.
Den klarar av att sy i skinn och i tjockt material som jag anv. när jag syr kommunikationsmappar till personer som behöver bilder i sin kommunikation.

Det gjorde inte min designer utan jag fick sy på mammas gamla singer.
(pajade nålar hela tiden, kunde inte backa utan att nålen gick av)

Så det råd jag vill ge dig är att du ska tänka på vad du kommer att sy på din maskin, prova olika maskiner och känn efter vilken som passar just dig, testa i olika material.

När du testar att sy knapphål så vik tyget så att du har sömsmånskanten för då ser du om den syr bra även om det är lite ojämt. För på släta tyger blir alla knapphål bra.

Ja det blev mycket men jag hoppas att du orkar läsa det...
Anne-Lii/Junia

Senast redigerad av Avsl080403 den 2007-07-19 klockan 12:21.
Avsl080403 är inte uppkopplad   Svara med citat