Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-15, 05:47   #14
LinusA LinusA är inte uppkopplad

Dasa, ar jag antligen pa plats i skraddarstaden Hoi an. Har jobbat hart i en vecka nu och besokt ungefar 10 olika skraddare och fatt flera frackar uppsydda i olika tyger. Tipset att skrynkla ihop tyget for att sedan slappa ut det fungerar mycket bra. Man marker tydligt att ett billigare tyg inte haller sin orginalform lika bra.

Jag har forhandlat mig fram till ett bra pris for ett tyg som jag tycker kanns mycket trevligt. Har testat diverse olika ull/polyester, 100% ull och ull/kashmir blandningar. Det jag har valt skall vara 20% kashmir 80% ull. Det ar klart mjukare och foljsammare an 100% ull. Sedan ar det valdigt svart for mig att saga hur bra kvaliten egentligen ar..det visar sig val efter hand..

Har dock stora problem med materialet som frackvasten och starkningen i skjortan ar av. Det kallas piké och ar en variant av det som anvands i vanliga pikétrojor, dock med storre 'bubblor' i monstret.
Jag har endast funnit 'randig piké' som jag last skall vara okej till frack, men tydligen valdigt ovanligt. Om det ar nagon som har god insikt i frackkunskap far ni garna kommentera hurvida min randiga piké ar okej eller inte.
LinusA är inte uppkopplad   Svara med citat