Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-12, 15:34   #9
Annika74 Annika74 är inte uppkopplad

Tusen tack för era svar!
Jag stickade min sjal nerifrån och upp. Har gjort ett försök tidigare med ett jättefint mönster, men den skulle stickas uppifrån, och det var helt hopplöst för mig att hålla reda på alla maskorna. Jag stickade dessutom i mohair, och efter att ha fått kasta fyra (!) försök á 10 cm (gick INTE att repa upp i det garnet) så gav jag upp. Jag kunde se i mönstret att det blivit fel, men inte räkna ut var nånstans. Så jag tänkte att det kanske är enklare att börja med en rätstickad som börjar nerifrån...

Och nej, den är inte blockad, jag ska göra det och se hur slutresultatet blir. Jag vill ju använda den i alla fall!

Mitt tunna ullgarn ska jag experimentera med. Jag köpte det på tradera av en som färgat själv, och det ligger i en snygg härva och väntar på att bli nystat! Så det får bli vad det blir, det är fint färgat i alla fall och var inte så dyrt.

Men jag säger som Robert Broberg: Målet är ingenting, vägen är allt tralalala... Huvudsaken jag får sticka! Har som mål att våga ge mig på en kofta till mig själv, men det innebär ju att jag måste köpa 12 nystan, och det skulle ju vara trist om det inte blir bra. Men mönstret ligger här hemma och ruvar, tror att det får bli höstens projekt!

Tack alla för svaren!
Annika74 är inte uppkopplad   Svara med citat