Blir lite full i skratt när jag tittar upp mot grannen.
För nån vecka sedan kom dom hem med en husvagn köpt på Blocket för 5000 kr. Riktigt fin och inga fuktskador heller, rena klippet alltså. Dom var ut en helg och provade vagnen inför norrlandstrippen. Förtält upp och sånt man måste öva på för att inte se ut som en riktig rookie på campingen. Snabbt och elegant ska det ju gå inte sant. Till saken hör att dom aldrig haft husvagn vilket jag haft.
Står och kikar på dom alltså när dom för första gången (vilket jag inte visste då) ska sätta upp förtältet. Kliar mig i skallen och säger till mig själv att detta går aldrig vägen, vad gör dom. Allting bakvänt. Stängerna på först och sen försökte dom liksom slänga upp förtältet. Utan förankring i skåran på vagnen. Jisses vad blött och blåsigt det blivit i det tältet

)
Mycket om lite. Vad jag ville komma till efter mitt bladder och roliga skratt var. Igår kom dom hem med en ny vagn, inte fabriksny men större. Dom kom ju på efter en helg i vagn att dom köpt en som var för liten. Så nu har dom två vagnar
Nåt att tänka på, köp inte för litet bara för det kanske är billigare. Sen skulle jag personligen alltid satsa på en vagn med toautrymme. Minns som barn hur man kunde få sitta på hinken mitt i vagnen för att man inte vågade gå till den allmänna på kvällen. Inte alltid så kul för dom som sov, beroende på vad man gjort i hinken då förståss
Kolla alltid främre partiet på husvagnen, runt fönster. Känns det svampigt i väggen när du klämmer så har du förmodligen ett problem på halsen.