Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-10, 13:47   #1
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad

Blir så irriterad på hantverkare

som inte slutför sitt jobb inom utsatt tid. När dom slutfört det så visar det sig att det inte alls är klart och så tar klagovisan vid för att få det åtgärdat.

Det gäller min systuga som fått helt ny el för den gamla var livsfarlig. Elektrikern har haft mycket jobb och skött det på kvällar., typ 40 timmars jobb. Så var han klar efter att jag hotat med att strypa karln om han inte fick tummen ur och lämnade huset. Till saken hör att han hållit på sedan jul och nu är det juli månad.

Flera gånger när jag frågat när han ska bli klar så blir svaret -nästa vecka. Alltid nästa vecka och det har nu hållit på ett tag så ett litet utbrott var på sin plats. Han var då färdig och lämnade kåken, fakturan kom och jag betalar förståss. Dyrt, jag låg ner när jag läste fakturan för säkerhets skull.

Nån dag efter kollar jag alla kontakter med lampor och maskiner för att se att det fanns ström i alla. Det gjorde det inte!!!!

Ringde upp honom och han skulle fixa kontakter utan ström förra veckan, det har således blivit en ny vecka igen och karln är som bortblåst och jag har ingen ström där det förr fanns. Han drog till en stuga han skulle hyra denna vecka och jag sitter skitirriterad att jag har en husoccupant på halsen. Jag vill ju flytta in och få klart för bövelen

Han måste slita ner en vägg för att fixa strömmen han brutit vilket innebär att jag inte kan spackla, tapetsera eller måla. Allt bara står still bara för den jä...a elektrikerns skull.

*morr*
Men nu har jag fått utlopp för min frustration lite grand
Trevlig sommar på er alla!
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat