Ämne: Designer 1
Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-08, 12:45   #11
KlaramedK KlaramedK är inte uppkopplad

Japp så var det för mig med! sömmarna var låångt ifrån bättre på 950e än på min mammas 25 år gamla 6680!! ...handlaren menade dock att det var förarfel! ....men verkstaden var på min sida, därför hjälpte de mig att byta maskin! hade jag bara haft tid hade jag velat sy dygnet runt!
D1 KAN verkligen SY snyggt & brodera!! platinum har inte ingenjörerna lagt ner lika mycket tid och energi på, den är ett "fattigmans alternativ" som verkstaden uttryckte det när jag deppade över min maskin.

...jag tycker du skall fråga den där handlaren om VARFÖR diskett maskinen är bättre än usb maskinen....låter som försäljartugg tycker jag. jag pratade själv väääldigt mycket med symaskinsverkstadsgubbarna om D1orna..de borde ju veta eftersom de får in symaskinerna från hela sverige...och enligt dem var usb bättre på alla sätt och vis, de hade nästan aldrig behövt serva/laga dessa maskiner...de är ju liksom vidareutvecklade, dessutom är det enklare att uppdatera med usb-gränssnitt. Jag tycker deffinitivt att du skall satsa på usb, det är modernare och usb kan lagra betydligt mer än en diskett (16 disketter typ!)!

visst blir det hål i plånboken men herregud vad lyckan lyser om en när man syr

KlaramedK är inte uppkopplad   Svara med citat