Visa ett inlägg
Gammal 2004-02-10, 15:12   #2
Solveig Solveig är inte uppkopplad

Hej!
Det var ju kul att det finns någon mer än jag som har en Bernina. Jag har själv funderat över att skriva ett liknande upprop.De flesta verkat ju ha Janome eller Husqvarna.
Jag har liksom du en Bernina Artista 180 som jag köpte för mer än fem år sedan.För ett par år sedan så uppgraderade jag dataprogrammet och har idag designer v3. Jag är helnöjd med min Bernina.Att det blev just en Bernina berodde nog mest på att jag redan hade en som jag hade haft i mer än 25 år. Jag hade i stort sett använt den dagligen och det var aldrig några problem med den. Sen tyckte jag att dataprogrammet var smart, eftersom det mycket liknar wordprogrammet. Även om jag har haft min maskin länge, så är jag inget proffs. Har inte gjort så många egna bilder. Det är däremot något som jag skulle vilja lära mig mer om. Så, tyvärr så kan jag inte hjälpa dig med frågan.När jag uppgraderade mitt program så följde det med en CD skiva som beskriver många moment på skärmen. Helt suveränt! Någon svensk version av instrukionsboken har jag inte heller sett. Något knep för sybågen har jag inte heller. Håller med om att den ibland kan vara "kinkig". Att lägga ut den på ett slätt underlag är det bästa jag har kommit på. Mitt tips är att du tar dig till symässan i Sollentuna om någon vecka. Där är de alltid så trevliga och hjälpsamma. Sen blir man frestad att köpa nästa version!!!

/Solveig
Solveig är inte uppkopplad   Svara med citat